Teknologiateollisuus ry tarjoaa laajamuotoista tukea Taitaja-kilpailuille Print E-mail
Teknologiateollisuus ry on ollut mukana tukemassa Taitaja-kilpailuita vuodesta 1988 lähtien. Vuosia kestäneen merkittävän rahallisen tukemisen jälkeen syntyi vuonna 2008 päätös lähteä mukaan myös pääsponsoriksi. Tämän vuoden pääyhteistyökumppanina Teknologiateollisuus ry on ollut erittäin tärkeässä roolissa muun muassa hankkimalla lajeihin kumppaneita sekä palkinnon jakajia.

- Toimimme kilpailuiden yhtenä pääsponsorina ja olemme hankkineet seuraavat lajikumppanit: elektroniikka: Nokia Oyj, ilmastointiasennus: Halton Oy, Uponor Suomi Oy, Vallox Oy, levy- ja hitsaustyöt: Rautaruukki Oyj, putkiasennus: Oras Oy, sähköasennus: ABB Oyj ja Ensto Oy sekä tietojenkäsittely, tietokoneet ja verkot verkkosivujen tuottaminen: Microsoft Oy, kertoo asiantuntija Marja-Terttu Tanttinen Teknologiateollisuus ry:stä.

- Sopimukseen liittyvän näkyvyyden lisäksi jaamme mekatroniikkalajin yhteyteen sijoitetussa rekrypisteessä tietoa alastamme, sen näkymistä ja ammateista sekä lajikumppaniyrityksistä. Edustajamme osallistuu järjestäjän mediatilaisuuteen 28.4.2010. Toteutamme myös yhdessä EK:n kanssa seminaarin 27.4.2010 klo 13.00 alueen peruskoulun, lukion ja ammattiopistojen edustajille, jatkaa Tanttinen.

Tämän vuoden kilpailuista Teknologiateollisuus ry:n odottaa monipuolista näkyvyyttä sekä uutta tietoa nuorilta osaajilta ja opettajilta monipuolisten keskusteluiden kautta.

- Päätavoitteemme ovat lajimme yrityskumppaneiden ja voittajien näkyvyys kilpailupaikalla ja mediassa. Hyödynnämme kilpailuja sisäisessä ja ulkoisessa mediaviestinnässä. Odotamme myös järjestäjän toimesta monipuolista näkyvyyttä valtakunnallisessa ja alueellisessa mediassa Taitaja-kilpailuille ja huippuosaajille sekä runsaasti innostuneita nuoria tutustumaan kilpailuihin. Kilpailupaikalla odotamme vetovoimaisia ja innolla toteutettuja teknologiapolkuja sekä mielenkiintoisia keskusteluja nuorten ja opettajien kanssa mekatroniikkalajin yhteyteen sijoitetussa rekrypisteessämme, sanoo Tanttinen.

Teknologiateollisuus ry on suomalainen teknologiateollisuuden yritysten etujärjestö. Järjestöllä on noin 1 460 jäsenyritystä, ja tämä kattaa noin 90% kaikista suomalaisista teknologiateollisuuden yrityksistä. Suomalainen teknologiateollisuus on maailmanlaajuinen menestystarina. Teknologiateollisuus vastaa 60% Suomen koko viennistä ja 75% Suomen koko elinkeinoelämän t&k-investoinneista. Toimiala työllistää suoraan 255 000 henkilöä, välillinen työllistämisvaikutus mukaan lukien lähes 700 000 henkilöä eli runsaan neljäsosan Suomen koko työvoimasta.