ISS haluaa lisätä ammattitaidon arvostusta tukemalla Taitaja-kilpailuita Print E-mail

ISS Palvelut on jo kolmatta vuotta Taitaja-kilpailun pääyhteistyökumppani. Yhteistyön tavoitteena on lisätä ammatillisen koulutuksen vetovoimaa ja nuorten kiinnostusta kiinteistöpalvelualan ammatteihin. ISS on mukana monissa kiinteistöalan kehityshankkeissa ja tukee tänä vuonna myös TaitajaPLUS-kilpailua.

ISS työllistää tällä hetkellä lähes 12 000 kiinteistöpalvelualan ammattilaista ympäri Suomea, mutta tarve osaavalle henkilöstölle kasvaa koko ajan. Taitaja-yhteistyön avulla ISS pyrkii tavoittamaan potentiaalisia työntekijöitä sekä nostamaan yrityksen tunnettavuutta.

- Taitajayhteistyöstä on löydetty yrityksen liiketoimintaa ja arvoja tukeva kohde. Kiinteistöala tulee tulevaisuudessa olemaan haasteiden edessä työvoiman vähentyessä, kun työntekijöitä valmistuu alalle liian vähän. Haluamme olla mukana edistämässä ammattitaitokilpailua ja lisäämässä koulutuksen ja osaamisen arvostusta. Meillä on jatkuva tarve ammattitaitoisille työntekijöille ja Taitajakilpailussa ovat mukana tulevaisuuden osaajat, kertoo ISS:n henkilöstöjohtaja Sirpa Huuskonen.

Yritykset ovat tulevaisuudessa haasteen edessä, kun työntekijäprofiili tulee muuttumaan. Ihmiset pysyvät pidempään työelämässä ja maahanmuuttajataustaiset työntekijät lisääntyvät. ISS pyrkii löytämään keinoja, joilla tukea muuttuvaa tilannetta.

- Monipuolinen tehtäväkenttämme ja tapa tuottaa palveluita mahdollistaa runsaasti joustoa työntekijän kannalta. Monimuotoinen työyhteisö, monikulttuuriset työntekijät sekä erityisryhmät ovat tärkeä osa toimintaamme. Henkilöstön hyvinvoinnista huolehtiminen on palveluyritykselle elinehto: henkilöstö on tärkein voimavaramme, sanoo Huuskonen.
ISS Palvelut on Suomen suurin kiinteistö- ja toimitilapalveluita tuottava yritys ja Suomen suurimpia työllistäjiä. Palvelut kattavat kaikki kiinteistöjen suunnittelu- ja investointipalvelut, tilahallinta- ja kiinteistönhuoltopalvelut, toimitilapalvelut, ruokailu- ja siivouspalvelut, turvallisuuspalvelut, teollisuus- ja ympäristöpalvelut, vahinkosaneerauksen sekä tekniset palvelut. ISS Palveluiden liikevaihto vuonna 2009 oli 494 miljoonaa euroa ja henkilöstöä on noin 12 000 ammattilaista ympäri Suomea. ISS Palvelut kuuluu kansainväliseen, 53 maassa toimivaan, ISS konserniin